Door een fotoshoot bij Photostudio Claudia (aan) te betalen,

ga je automatisch akkoord met de onderstaande algemene voorwaarden.

    • Eigen risico Alle shoots (binnen én buiten) zijn geheel op eigen risicio. Photostudio Claudia en Claudia zelf is nooit aansprakelijk voor elke vorm van schade of letsel aan spullen of personen, ontstaan tijdens de fotoshoot. (Of vlak ervoor/erna)
    • Zelf fotograferen Het is niet toegestaan om zelf foto’s te maken tijdens de fotoshoot.
    • Definitief reserveren Een reservering van een fotoshoot is pas definitief na het voldoen van de eerste betaling en het invullen van het boekings/info formulier. Mocht het formulier of de eerste betaling op zich wachten, kan het zijn dat, ondanks een overeengekomen fotoshoot datum/tijd, deze gereserveerde datum/tijd wordt weggeven aan een andere klant. Indien dan een shoot nog gewenst is, moet er dan een nieuwe datum/tijd worden geprikt.
    • Risicofactoren Ouders zijn zelf verantwoordelijk om eventuele voedselallergieën, overgevoeligheden, eenkennigheid of risicofactoren van de kindjes/ouders aan Claudia kenbaar te maken op het info formulier onder het kopje “zijn er overgevoeligheden (etc.) waar Claudia rekening mee moet houden?”. Ook wanneer ouders willen dat hun kindje stopt met eten, tijdens een Cake Smash fotoshoot, dienen zij dit zelf aan te geven.
    • Eigendommen van Photostudio Claudia De decoratie/kleding/attributen/e.d. van Photostudio Claudia die worden gebruikt tijdens de fotoshoot, blijven ten alle tijden het eigendom van Claudia. Deze spullen mogen wel worden gebruikt tijdens de shoot, maar deze spullen mogen niet worden meegenomen. Het ongevraagd meenemen van spullen uit de studio wordt gezien als diefstal. Met uitzondering natuurlijk van de taart. Als daar iets van overblijft tenminste… 😉
    • Fotoshoot wensen De klant dient de fotoshoot wensen vóór het betalen van de aanbetaling duidelijk kenbaar te maken aan Claudia en aan te geven in het info formulier op website. Claudia is niet verplicht om mee te gaan met afwijkende fotoshoot wensen, die kenbaar gemaakt worden na het doen van de aanbetaling. Het originele plan zoals besproken wordt gewoon aangehouden. Tijdens de shoot en na de shoot kan geen discussie ontstaan over keuzes die Claudia heeft gemaakt, die voorkomen hadden kunnen worden als de klant beter had gecommuniceerd met Claudia.
    • Realistische verwachting De decoratie / fotoshoot setting / de foto’s zullen nooit één op één precies hetzelfde zijn als in de overeengekomen voorbeeld foto (of foto’s). De decoratie / fotoshoot setting / de foto’s zullen in lijn zijn met de stijl en kleuren die we hebben besproken. Vind je iets echt heel belangrijk, geef het aan, dan kan Claudia er rekening mee houden. Maar behoud dus een realistische verwachting.
    • Materiaal schade Doe altijd voorzichtig in de studio en met Claudia’s materialen. Wijs kinderen erop om ook voorzichtig te doen. Wanneer kinderen of ouders schade toebrengen aan (materialen/apparatuur) in/rondom de studio of buiten, kan Claudia daarvoor kosten in rekening brengen.
    • Weersomstandigheden Bij slechte weersomstandigheden wordt een buitenshoot in overleg verzet. Claudia heeft hierin de beslissende stem. Let op: beslis nooit zelf om niet op te komen dagen voor een shoot. Dat kan worden gezien als no-show en dan worden er kosten in rekening gebracht (50% van de shootprijs). Het verzetten van een shoot vanwege de weersomstandigheden gaat dus altijd in overleg met Claudia en het liefste door te bellen.
    • HELP-m’n-kind-wil-niet! Het is belangrijk om kleine kinderen goed te laten rusten, genoeg te laten eten/drinken en voor de juiste temperatuur te kleden voor een shoot. Claudia doet altijd erg haar best om de kindjes en hun ouders op hun gemak te stellen voor het fotomoment. Toch kan het voorkomen dat kindjes helaas soms écht geen zin hebben om op de foto te gaan. Ben je van te voren al bang dat je kindje er geen zin in gaat hebben? Laat dit weten! Ook als je kindje eenkennig is. Dat is meestal geen groot probleem, maar geef het van te voren aan Claudia door, dan houdt ze er rekening mee. Dan is de kans groter dat het toch een leuke shoot wordt. Mocht het kindje na wat pogingen toch écht geen zin hebben, is het heel soms toch echt beter om de shoot te verzetten. Claudia is nooit verplicht (kosteloos) een nieuwe shoot in te plannen.
    • Maximaal 2 volwassenen Er mogen niet meer dan 2 volwassenen (inclusief Claudia) aanwezig zijn in de studio, vanwege ruimtegebrek en (corona) veiligheidsmaatregelen. Broertjes/zusjes mogen enkel mee naar de fotoshoot, wanneer zij ook onderdeel zijn van de fotoshoot.
    • Huisdieren zijn niet toegestaan in de studio Bij een thuisfotoshoot of een buitenfotoshoot mogen de huisdieren natuurlijk wel mee op de foto, als jullie dat willen.
    • Aanbetaling Wanneer de aanbetaling niet binnen 7 dagen is voldaan op Claudia’s rekeningnummer of via het betaalverzoek, vervalt de besproken fotoshoot en de besproken fotoshootdatum. Claudia heeft een drukke agenda en zal dan iemand anders inplannen op de besproken fotoshootdatum.
    • Wanbetaling Indien een shoot is aanbetaald, maar de resterende helft van de shootprijs niet binnen het gestelde termijn wordt voldaan, zullen de gemaakte foto’s het totale eigendom blijven van Claudia. Normaal gesproken vraagt Claudia altijd netjes om toestemming. Maar in het geval van wanbetaling mag Claudia ten alle tijden de gemaakte foto’s online/offline ter promotie gebruiken voor Photostudio Claudia.
    • Oplevering Het afnemen van een fotoshoot bestaat uit: de shoot zelf en nabewerkte digitale foto’s. Het is niet mogelijk om een shoot zonder nabewerking of andere bestandsformaten op te vragen. Je boekt een shoot bij mij omdat mijn fotografiestijl je aanspreekt en daar hoort ook nabewerking bij. De digitale foto’s ontvang je in jpeg bestandsformaat via een WeTransfer downloadlink. Deze downloadlink verloopt na 7 dagen. De klant is zelf verantwoordelijk om de foto’s goed op te slaan, zodat de digitale foto’s niet kwijt raken.
    • Terugbetaling Claudia is nooit verplicht om de gedane (aan)betaling terug te betalen aan de klant. Dit is vanwege de gespendeerde tijd, de gereserveerde tijd en de eventuele al reeds gedane inkopen en voorbereidingen.
    • Korting Claudia houdt van terugkomende gezinnen! Daarom geeft Claudia 10% terugkom korting op de shootprijs bij terugkerende klanten. Wanneer iemand recht heeft op meerdere kortingen, geldt er maar één korting, de hoogste korting. Meerdere kortingen worden dus niet bij elkaar opgeteld.
    • All in pakket vs. keuze pakket  Bij sommige shoots, kun je kiezen uit het all-in pakket of het keuze pakket. Bij het keuze pakket kun je zelf de foto’s kiezen die je wilt hebben en eventueel meer foto’s bij bestellen. Het all-in pakket heeft een mooie pakketprijs, maar je gaat hierbij niet kiezen, want ik selecteer de 25 leukste foto’s voor je. Het is niet mogelijk om na de aanbetaling van een shoot, nog te wisselen van pakket. Dat houdt dus in, dat als je een all-in pakket hebt, het niet mogelijk is om bepaalde geselecteerde foto’s niet af te nemen.
    • Keuze pakket Welk pakket de klant kiest (all-in of keuze), zal hij/zij van te voren moeten aangeven. Indien dit niet besproken is met Claudia, zal het keuze pakket van toepassing zijn op deze shoot. Niet alle shoots hebben een all-in pakket optie.
    • Cadeaubonnen Cadeaubonnen zijn naamsgebonden en kunnen niet, zonder schriftelijke goedkeuring vooraf van Claudia, overgedragen worden naar een ander persoon. Cadeaubonnen zijn nooit inwisselbaar voor geld of voor iets anders dan een fotoshoot.
    • Ontvangst foto’s De gekozen digitale foto’s worden verstuurd via de website WeTransfer. Het is aan de klant om de foto’s goed op te slaan, zodat ze niet kwijt raken. Claudia ruimt na enige tijd haar computer leeg, waardoor de foto’s verwijderd zullen worden. Oude foto’s kun je dus niet meer opvragen bij Claudia. Sla de bestanden dus altijd goed op, op de computer.
    • Te laat komen Te laat komen op de afgesproken tijd, dat gaat van de shoottijd af. (Behalve indien anders besproken.)
    • Een no-show (Een no-show houdt in: het door de klant niet komen opdagen voor een fotoshoot zonder berichtgeving of berichtgeving met minder dan 24 uur voor de shoot.) Bij een no-show vervalt de gedane aanbetaling. Indien er alsnog een fotoshoot gewenst is, zal er opnieuw een aanbetaling gedaan moeten worden. Bij een no-show worden er dus kosten in rekening gebracht ter hoogte van de gedane aanbetaling.
    • Ziekte In het geval van ziekte, moet dit zo spoedig mogelijk bij Claudia worden aangegeven. Bij berichtgeving minder dan 24 uur voor een Cake Smash, zullen sowieso de taartkosten (á €15,-) in rekening worden gebracht. De taart is van jou en mag je de ochtend van de shoot natuurlijk ophalen, anders gaat de taart weg. Je kunt de taart eventueel bewaren/invriezen en een nieuwe shoot inplannen. Neem je deze taart dan weer meer, dan betaal je geen extra taartkosten.
    • No-show met cadeaubon Een no-show, in het geval van een cadeaubon, dan wordt de helft van de shootprijs in mindering gebracht op de waarde van de cadeaubon. Indien er toch een fotoshoot gewenst is, zal er (opnieuw) een aanbetaling moeten plaatsvinden.
    • Fotogalerij verlenging De fotogalerij waarin de klant zelf de mooiste foto’s kan uitkiezen, is 7 dagen zichtbaar en vervalt daarna. Indien er een langere termijn dan 7 dagen gewenst is, kan de galerij met nog eens 7 dagen verlengd worden voor €7,50 per verlenging.
    • Controleer zelf Voordat de foto’s worden besteld, moeten ze goed worden gecontroleerd door de klant zelf in hun eigen preview fotogalerij. Zijn er toch verkleuringen, onscherptes, korrels, kwaliteit, vlekjes, oneffenheden, etc. die de klant niet mooi vindt aan de foto? Dan moet de klant dit vóór het betalen van de 2e helft van de shootprijs, bij Claudia aangeven. Door het voldoen van de 2e betaling, gaat de klant akkoord met de foto’s zoals ze zijn in de fotogalerij. De klant ontvangt dan de foto’s zoals zijn in de fotogalerij. Na het betalen en het ontvangen van de foto’s, is Claudia dus nooit verplicht om wijzigingen/verbeteringen te verrichten aan de foto’s of korting/geld terug te geven. Bij (uitgebreide) photoshop verzoeken / beauty edits zal dit van te voren aangegeven moeten worden en hiervoor zal Claudia een meerprijs rekenen (nader overeen te komen).
    • Afdrukkwaliteit Claudia verkoopt op dit moment alleen de fotoshoot diensten en de daaruit voortvloeiende digitale foto’s. Het is dus momenteel niet mogelijk om fotoafdrukken etc. bij Claudia te bestellen. Claudia geeft geen garantie af voor de afdrukkwaliteit bij bepaalde drukkers. Kosten die voortvloeien uit dat afdrukken niet naar wens zijn, kunnen niet bij Claudia worden geclaimd. Claudia heeft zelf ervaringen met verschillende drukkers en weet dat de ene drukker bijzonder veel verschilt in kwaliteit dan de andere. Maar de keuze voor een drukker en de daarbij behorende kosten, blijft ten alle tijden de eigen verantwoordelijkheid en het eigen risico van de klant.
Heb je een vraag? Stuur me een bericht